Presiune cu Azot Brasov

Presiunea cu Azot

Un rol foarte important in ceea ce priveste durata de viata a anvelopelor, comportamentul pneurilor in tipul rularii autovehiculului, precum si siguranta in rulare, il are presiunea anvelopelor..

Aerul comprimat – metoda clasica folosita la umflarea anvelopelor – contine 78% azot iar in proportie de 22% oxigen, vapori de apa si alte gaze. Cauciucul anvelopei este asemeni unei membrane prin care oxigenul reuseste sa treaca in exterior de trei ori mai repede decat azotul. Ca rezultat, se obtine o scadere treptata a presiunii din interiorul pneului. Insa, daca se reduce concentratia de oxigen de la 22% la mai putin de 7%, anvelopele vor pastra presiunea costanta mai mult timp.

Spre exemplu: cu 95% -99% azot in anvelope, acestea vor mentine presiunea optima de pana la 4 ori mai mult.

vulcanizare mobila

De asemenea umflarea rotilor cu azot prezinta marele avantaj al inexistentei variatiilor de presiune in functie de temperatura. Astfel, daca in momentul in care dumneavoastra faceti presiunea in roti la o temperatura in atmosfera de 20˚C si anvelopa are 25˚C si rulati cu 130 km/h, dupa mai putin de 30 km, intre brakerele anvelopei sunt 80-90˚C, ceea ce duce la marirea presiunii in anvelopa si micsorarea suprafetei de aderenta. Aceasta determina scaderea stabilitatii si manevrabilitatii autoturismului, precum si cresterea distantei de franare.

Avantaje Azot

Pe langa mentinerea presiunii constante in pneuri, azotul are si urmatoarele avantaje:

- nu interactioneaza cu cauciucul, intarziind imbatranirea acestuia;

- nu determina ruginirea jantei;

- nu formeaza amestecuri inflamabile in interiorul pneului, minimalizandu-se riscul exploziei;

- prin mentinerea presiunii constante, creste durata de folosirea a anvelopelor si scade consumul cu pana la 3,3%.